Toshiba Satellite L300-203

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Toshiba Satellite L300-203 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

JaapBS 14-07-2009
Geschreven voor: Toshiba Satellite L300-203

Na uitgebreid zoeken en afwegen uiteindelijk deze laptop voor mijn vrouw gekocht.
Bij de selectie waren een aantal zakelijk belangrijk:

1) type en snelheid processor (T6400: uitgebracht 1e kwartaal 2009)
2) de wireless lan specificaties (a/b/g/n-draft)
3) de betrouwbaarheid
4) prijs/kwaliteit verhouding

Deze laptop hebben we begin juni 2009 bij Zercom Eindhoven gekocht voor 489,00 euro.

De laptop is keurig verpakt geleverd.
De documentatie en handleiding van Toshiba is uitgebreid en duidelijk.
Na installatie (vanaf een aparte partitie op de harddisk) van Windows Vista meteen een recovery DVD (2 stuks) gemaakt. Dit alles is duidelijk beschreven in de Nederlandstalige handleiding.

Eenmaal geïnstalleerd en aangepast aan de specifieke wensen van mijn vrouw werkt de laptop prima.
Je kunt merken dat de processor niet de langzaamste is. Eenmaal opgestart werkt alles flitsend, je hoeft niet (lang) te wachten (<= 1 sec) tot een applicatie is opgestart.
Het opstarten gaat ook nog redelijk snel maar dit is afhankelijk van de geïnstalleerde software zoals een virusscanner.

De machine wordt standaard geleverd met Office 2007 en McAfee. Echter dit zijn proefversies dus die hebben we vervangen door Office 2003 en AVG.

Het enige nadeel kan misschien de harddisk zijn (160GB). Aangezien dit voor mijn vrouw geen punt is, is het deze laptop geworden. Voor het bewaren van Office documenten en wat foto's is de harddisk ruim toereikend.

De laptop ziet en voelt betrouwbaar aan, wat je ook van Toshiba kunt verwachten.
Qua prestaties, prijs en kwaliteit is dit zeker een aanrader voor wie een no nonsense laptop zoekt.